Naujoji sistema vadinasi „Predictive Power Control“. Ji vertina vietovės, kuria važiuoja vilkikas, reljefą ir pagal tai palaiko optimalų greitį ir kuro suvartojimą.
Tokia sistema bus naudojama naujuosiuose „Mercedes-Benz Actros“. Gamintojų paskaičiavimais ji turėtų sumažinti kuro sąnaudas iki 3 proc. Naudodama GPS signalą ir vilkike įmontuotą siųstuvą, sistema nustato vietovės ypatybes ir atsižvelgdama į kelio nelygumus parenka optimalų variklio darbą. Ji ne tik gali padidinti greitį ar stabdyti, bet ir keisti pavaras.
Panašią sistemą „Daimler“ koncernas pristatė 2009 m. JAV. Tuomet ji buvo montuojama į „Freightliner“ vilkikus, tačiau neturėjo galimybės pati keisti pavarų.
Ši sistema į vieną visumą sujungia transporto priemonėje esančias programas ir technologijas bei informaciją apie maršruto metu įveikiamą kelią. Gamintojas teigia, kad vairuotojas, norėdamas pasiekti tokius pat rezultatus kaip ši sistema, turėtų būti labai patyręs ir priverstas vairuoti vilkiką itin susikaupęs. Tai jį vargintų ir rezultatas nebebūtų toks geras kaip naujosios sistemos.
Naudojant „Predictive Power Control“ tereikia nustatyti minimalaus ir maksimalaus greičio ribas, į kurias atsižvelgdama sistema ir palaiko transporto priemonės judėjimą. Artėdamas prie įkalnės vilkikas įsibėgėja, o riedėdamas nuo kalno naudoja transporto priemonės inerciją.
Taip pat svarbus tokios sistemos privalumas yra važiavimas nematytais keliais arba naktimis, kai net ir profesionalus vairuotojas nežino, kas jo laukia priekyje.
Panašią sistemą praėjusiais metais pristatė ir „Scania.“
Šaltinis CargoNews - informacinis-analitinis transporto portalas