„Transpark“ aikštelių tinklas. Ką reikia žinoti?

2012 05 18


Tarptautinis sunkiojo transporto stovėjimo aikštelių  tinklas „Transpark“ įkurtas 2009 m. siekiant saugesnio krovinių gabenimo, o ypač saugesnio vairuotojų darbo, norint kad šie nenukentėtų nuo nusikaltėlių. Pagal statistiką 1 iš 6 vairuotojų buvo užpultas, o 74 proc. tokių įvykių nutikdavo stovėjimo aikštelėse.

„Transpark“ sistemai priklausančios aikštelės turi du esminius kriterijus, pagal kuriuos jos yra vertinamos  – saugumo ir paslaugų pasiūlos. Kad stovėjimo aikštelė gautų kuo aukštesnį įvertinimą, reikia atitikti numatytus keliamus reikalavimus.

Kiekvienoje šalyje taip pat siūloma numatyti valstybinę instituciją, kontroliuojančią suteikiamų įvertinimų tikslumą ir jų laikymąsi. Tai galėtų būti Transporto ministerijos, kelių direkcijos, transporto inspekcijos.

Saugumas

Aikštelės saugumas nurodomas spynos simboliais prie aikštelės ženklo. Spynų gali būti nuo 1 iki 5. Kiekviena saugumo kategorija turi atitikti žemesnės kategorijos reikalavimus, bei būtent tai kategorijai taikomus specifinius reikalavimus.

Spynų kiekis / Reikalavimai

1 Turi atitikti paprastus saugumo reikalavimus. Aikštelė turi būti paženklinta ženklais, teritorija apšviesta.

2 Aikštelė turi būti aptverta ištisine tvora arba saugoma judesio davikliais. Aikštelės įvažiavimas ir išvažiavimas stebimas video kameromis, o jų užfiksuotas vaizdas turi būti saugomas. Turintis leidimą parkuotis sunkvežimiai privalo būti pažymėti. Aikštelę prižiūri jos personalas arba samdyti profesionalūs darbuotojai.

3 Aikštelė turi būti gerai matomoje vietoje. Pastoviai turi būti prižiūrima tvora, kad joje nebūtų skylių. Tik personalas ir sunkvežimių vairuotojai turi teisę patekti į teritoriją. Visi nusižengimai ir nusikaltimai pranešami policijai.

4 Registruojamos transporto priemonės ir vairuotojai. Apsauginiai ir kitas personalas yra profesionaliai tam paruošti darbuotojai, o jų kompetencija tikrinama. Jie yra apmokyti reaguoti į signalizaciją, žino ką tokiu atveju daryti. Galima rezervuoti vietą iš anksto, aikštelės vartai laikomi uždaryti.

5 Tvora aprūpinta apie įsilaužimus pranešančiomis sistemomis, o taip pat nėra galimybės pro ja išvažiuoti su vilkiku. Kameromis stebima visa aikštelės teritorija.

Paslaugos

Ši kategorija kaip ir saugumas yra klasifikuojama į penkias kategorijas. Suteikiama nuo 1 iki 5 žvaigždučių. Kiekviena paslaugų kategorija turi atitikti žemesnės kategorijos reikalavimus, bei būtent tai kategorijai taikomus specifinius reikalavimus.

Žvaigždučių skaičius / Reikalavimai

1 Baziniai paslaugų reikalavimai: tualetas, vandens kolonėlės, šiukšliadėžes.

2 Galimybė išsimaudyti, patogus aikštelėje teikiamų paslaugų išdėstymas.

3 Dušai, parduotuvė, degalinė.

4 Užkandinė, skalbykla, atsarginių dalių parduotuvė, laisvalaikio praleidimo paslaugos.

5 Restoranas, sunkvežimių plovykla, elektra, sniego ar ledo nuvalymo nuo sunkvežimių paslauga.

CargoNews - informacinis-analitinis transporto portalas
 

Žurnalas JŪRA leidžiamas nuo 1935 m.

Tarptautinis verslo žurnalas JŪRA MOPE SEA leidžiamas nuo 1999 m.

Pirmasis Eurazijoje leidžiamas keturiomis kalbomis: anglų, kinų, rusų, lietuvių


Adresas:

Tarptautinis verslo žurnalas „JŪRA MOPE SEA“
Minijos g. 93
, LT-93234 Klaipėda, Lietuva
Tel./faks. +370 46 365602
El.paštas: news@jura.lt
www.jura.lt

 


Leidėjas:

UAB Jūrų informacijos centras


Žurnalas „JŪRA“ leidžiamas nuo 1935 m.
Tarptautinis verslo žurnalas „JŪRA MOPE SEA“ leidžiamas nuo 1999 m.

ISSN 1392-7825

2017 © www.jura.lt