Transporto savaitė (balandžio 16-22 d.)

2012 04 23


Praėjusią savaitę Lietuvoje įsitvirtinęs pavasaris atnešė labai daug permainingų žinių. Dauguma jų buvo susijusios su rytų rinkomis ir ten iškilusiomis naujomis grėsmėmis. Panašu, kad Rusija ir toliau bando kaišioti pagalius Europos vežėjams į ratus.

Savaitė prasidėjo neblogomis žiniomis. Pranešta, kad išbrauktos kelios nepalankios sąlygos vežėjų reputacijai įvertinti. „Linavos“ delegacijos susitikimo su VKTI atstovais metu aptartas ir pakoreguotas vežėjų naudai pažeidimų sąrašas, kuriuo remiantis bus vertinama įmonių vadovų ir atsakingų darbuotojų reputacija.


Kitą dieną vykusiame prezidiumo posėdyje priimta keletas svarbių sprendimų. Prezidiumas vienbalsiai patvirtino būsimojo asociacijos Kongreso datą – birželio 1 d., o taip pat išrinktas antrasis viceprezidentas, kuriuo tapo Mečislovas Atroškevičius.


Buvo sulaukta ir žinių apie „Linavos“ atstovų vizitą į Maskvą. Susitikime su Rusijos vežėjų asociacijos prezidentu Jevgenijumi Moskvičiovu ir generaliniu sekretoriumi Andrejumi Kurušinu, kalbėta Lietuvos vežėjams aktualia būsimų baudų tema ir sutarta, jog Rusijos delegacija gegužės viduryje lankysis Lietuvoje ir bus detaliau aptarti trečiųjų šalių vežimų rūšies nustatymo kriterijai bei būsimųjų baudų taikymas.


Rytai


Taip pat praėjusią savaitę baigėsi Baltarusijoje taikyti pavasariniai apribojimai sunkiajam transportui, tačiau iškarto atsirado naujų kliūčių vykstantiems per šią valstybę. Kaimynai pradėjo griežčiau tikrinti vežėjus, kurie gabena trečiųjų šalių krovinius su dvišaliais leidimais, ir fiksuodavo jiems pažeidimus. Pravažiavę Baltarusiją tokie vilkikai, Susisiekimo ministerijos žiniomis, Rusijos ir Baltarusijos pasienyje buvo stabdomi neribotam laikui.


Tokios žinios privertė sunerimti visą Lietuvos kelių transporto sektorių. Susisiekimo ministras Eligijus Masiulis teigia, kad Baltarusija Lietuvos vežėjų patikrą pasienyje sugriežtino po Rusijos grasinimų. Pasak jo, ministerijos atstovams į rankas pakliuvo Baltarusijos ir Rusijos transporto ministerijų derybų protokolas, kuriame teigiama, jog Baltarusija privalo užkirsti kelią per jos teritoriją vežamoms prekėms iš trečiųjų šalių pagal dvišalius leidimus. Priešingu atveju, Baltarusijai grasinama nebesuteikti pakankamo kiekio leidimų jos prekėms.


Ministerija iš karto ėmėsi aktyvių veiksmų, o susisiekimo ministras žadėjo siūlyti įvesti specialų leidimą prekėms, perkrautoms Lietuvoje, kad joms nereiktų trišalio leidimo.


Penktadienį Baltarusijos – Lietuvos pasienyje VKTI vadovas Vidmantas Žukauskas, ,,Linava” prezidentas Algimantas Kondrusevičius ir sekretorius Transporto politikai Gintautas Ramaslauskas susitiko su Baltarusijos kelių transporto inspekcijos vadovu Aleksandru Ivankovu bei atsakingais inspekcijos pareigūnais.


Susitikime aptarti pasikeitimai susiję su Lietuvos ir kitų šalių vežėjų leidimų tikrinimu Baltarusijos pasienyje.


Baltarusijos kelių transporto inspekcijos vadovas A. Ivankovas informavo, jog vykdydama kitos Rytų Muitų Sąjungos šalies – Rusijos instrukciją nuodugniau tikrinti užsienio vežėjų leidimus ir jų atitikimą vykdomiems gabenimams, inspekcija įrašo leidimuose nukreipimą į Rusijos Transporto priežiūros tarnybą, kuri sprendžia ar leidimas atitinka vežimo rūšį.


Aukštas kaimyninės šalies pareigūnas patikino, jog fizinio Lietuvos ar kitų šalių vežėjų vilkikų stabdymo ar grąžinimo į mūsų šalį nėra, todėl sunkvežimių srautas juda be trikdžių.


Šaltinis CargoNEWS, www.cargonews.lt
 

Žurnalas JŪRA leidžiamas nuo 1935 m.

Tarptautinis verslo žurnalas JŪRA MOPE SEA leidžiamas nuo 1999 m.

Pirmasis Eurazijoje leidžiamas keturiomis kalbomis: anglų, kinų, rusų, lietuvių


Adresas:

Tarptautinis verslo žurnalas „JŪRA MOPE SEA“
Minijos g. 93
, LT-93234 Klaipėda, Lietuva
Tel./faks. +370 46 365602
El.paštas: news@jura.lt
www.jura.lt

 


Leidėjas:

UAB Jūrų informacijos centras


Žurnalas „JŪRA“ leidžiamas nuo 1935 m.
Tarptautinis verslo žurnalas „JŪRA MOPE SEA“ leidžiamas nuo 1999 m.

ISSN 1392-7825

2017 © www.jura.lt