Modernus kruizinių laivų terminalas Klaipėdos uoste: nauja erdvė mieste ir galimybės jūrų turizmui

2024 10 22


Uosto direkcijai patikėjimo teise priklausančiame sklype centrinėje miesto dalyje šalia Žiemos uosto krantinių bus vystomas naujas kruizinių laivų terminalas: rekonstruojamos esamos, statomos naujos krantinės, akvatorijos gyliai pritaikomi naujiems poreikiams. Naujajame terminale taip pat numatoma statyti administracinės paskirties pastatą. Projektui gautas statybą leidžiantis dokumentas.

„Naujojo kruizinių laivų terminalo projektas ne tik padidins Klaipėdos uosto galimybes priimti daugiau laivų ir turistų, bet ir sukurs naują erdvę miestui. Šis projektas yra ilgalaikė investicija į Klaipėdos ateitį ir jos tarptautinį patrauklumą“, – sako Algis Latakas, Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos generalinis direktorius.

Naujo kruizinių laivų terminalo erdvė taps ir nauju traukos centru klaipėdiečiams bei miesto svečiams. Čia bus sukurta patraukli vieta uostamiesčio renginiams, suformuotas į vandens pusę orientuotas atviras amfiteatras, takai pėstiesiems ir dviratininkams, erdvės poilsiautojams.

Uosto direkcijos administracinio pastato pirmame aukšte suprojektuotos kavinės, konferencijų salė, o ant pastato stogo bus įrengta apžvalgos vieta. Greta jo ketinama įrengti ir naują pramoginių laivų prieplauką, kuri padėtų spręsti šiuo metu esančią vietų trūkumo jiems problemą.

Naujo kruizinių laivų terminalo projektas parengtas praėjusių metų pabaigoje. Konkursinio darbo autoriai: Gintaras Čaikauskas, Andrius Keizikas, Arnas Deltuva, Viktoras Čeika, Jokūbas Augutis. Projektą rengė UAB „Statybos inžinierių konsultantų biuras“.

viz 07 558

Techninio projekto autoriai yra UAB Architektūros linija ir MB Devyni plius architektai: Gintaras Čaikauskas (projekto vadovas), Andrius Keizikas, Arnas Deltuva, Martynas Lukas, Miroslaw Szejnycki.

Šių metų liepą baigtos galimo poveikio aplinkai vertinimo atrankos procedūros. Aplinkos apsaugos agentūros sprendimu poveikio aplinkai vertinimas šiems darbams neprivalomas.

Nevertinant pandeminio laikotarpio, dėl kurio kruizinė laivyba buvo sustojusi, Klaipėda neturi užtektinai vietos kruiziniams laivams švartuoti. Kasmet maždaug 10-čiai kruizinių laivų, išreiškiančių norą užsukti į Klaipėdą, Uosto direkcija privalo pasakyti „ne“ vien dėl vietos stokos, todėl buvo priimtas sprendimas statyti naują krantinę, kuri leistų priimti dar daugiau kruizinių laivų ir jais atplaukiančių užsienio turistų.

Projektas bus vykdomas dviem etapais: pirmojo etapo metu bus rekonstruojamos ir išplečiamos esamos prastos bei nepatenkinamos būklės krantinės beistatomos naujos,reikalingos terminalui suformuoti, krantinės, taip pat atliekami akvatorijos gilinimo darbai. Antruoju etapu bus atliekami inžinerinių tinklų statybos, montavimo, teritorijos sutvarkymo darbai, taip pat statomas administracinės paskirties pastatas. Naujo kruizinių laivų terminalo projekto įgyvendinimas, planuojama, truks apie trejus metus.

Kitamet Klaipėdos uostas laukia 63 kruizinių laivų. Pirmasis turėtų atplaukti jau vasario mėnesį.

Šaltinis KVJUD

 

Žurnalas JŪRA leidžiamas nuo 1935 m.

Tarptautinis verslo žurnalas JŪRA MOPE SEA leidžiamas nuo 1999 m.

Pirmasis Eurazijoje leidžiamas keturiomis kalbomis: anglų, kinų, rusų, lietuvių


Adresas:

Tarptautinis verslo žurnalas „JŪRA MOPE SEA“
Minijos g. 93
, LT-93234 Klaipėda, Lietuva
Tel./faks. +370 46 365602
El.paštas: news@jura.lt
www.jura.lt

 


Leidėjas:

UAB Jūrų informacijos centras


Žurnalas „JŪRA“ leidžiamas nuo 1935 m.
Tarptautinis verslo žurnalas „JŪRA MOPE SEA“ leidžiamas nuo 1999 m.

ISSN 1392-7825

2017 © www.jura.lt