Kroviniai konteineriuose, mediena ir miškininkystės produktai, geležies ir plieno gaminiai bei metalo konstrukcijos, šaldyti, ro-ro ir kiti kroviniai – visa tai priskiriama generalinių krovinių segmentui. Būtent bendra jų krova Klaipėdos uoste buvo didžiausia ne tik lyginant šių ir praėjusių metų liepą, bet ir palyginus pirmus septynis šių metų mėnesius su tuo pačiu laikotarpiu pernai.
Generalinių krovinių Klaipėdos uoste šių metų liepą krauta 14,5 procento arba 176 tūkstančiais tonų daugiau nei praėjusių metų vasaros viduryje. Lyginant pirmus 7 šių metų mėnesius su tuo pačiu laikotarpiu pernai, matomas 7 procentų augimas šiame segmente.
Viena iš priežasčių, kodėl krovinių augimas sparčiausiai kilo būtent šiame sektoriuje yra ta, kad pasaulinė laivybos milžinė „Mediterranean Shipping Company“ (MSC) liepos viduryje atnaujino konteinerių paskirstymo veiklą Klaipėdos uoste.
„Liepos 11 dieną po dvejų metų pertraukos laivų krovos akcinės bendrovės „Klaipėdos Smeltė“ konteinerių terminalas vėl pradėjo veikti kaip regioninis krovinio paskirstymo centras ir priima okeaninius laivus, gabenančius konteinerius, skirtus plukdyti fideriniais laivais į gretimų Baltijos šalių uostus. MSC įtraukė Klaipėdos uostą į NWC TO IPAK (North-West Continent to India-Pakistan) jūrinį maršrutą. Šis laivybos maršrutas susieja Klaipėdą tiesiogine jungtimi su Indijos, Pakistano, Saudo Arabijos, Džibučio, Jungtinės Karalystės, Italijos, Prancūzijos ir kitų šalių uostais“, – sako Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos infrastruktūros direktorius, pavaduojantis generalinį direktorių, Vidmantas Paukštė.
Iš viso liepą Klaipėdos uoste apsilankė trys MSC kompanijos konteineriniai laivai, kurie Klaipėdos uostui generavo beveik 96 tūkstančius tonų krovinių. Šiame segmente krova taip pat augo ro-ro, medienos ir miškininkystės ir kitų generalinių krovinių grupėse.
KONTEINERIŲ KROVOS APIMTIS (TEU) KLAIPĖDOS UOSTE
Bendras krovos rezultatas Klaipėdos uoste per pirmus septynis šių metų mėnesius palyginti su tuo pačiu laikotarpiu pernai, mažesnis 1,6 proc. arba 411 tūkstančių tonų.
Birių krovinių segmente sausio–liepos mėnesiais krova augo 1,3 proc. arba beveik 159 tūkstančiais tonų. Didžiausias augimas šiame segmente matomas natūralių ir cheminių trąšų krovoje.
Skystų krovinių segmente, kuris apima naftos produktus, natūralias ir chemines trąšas, aliejus, suskystintas gamtines dujas ir kitus krovinius, per pirmus septynis šių metų mėnesius krauta 22 procentais mažiau nei pernai.
KLAIPĖDOS UOSTE KRAUNAMŲ KROVINIŲ TIPŲ POKYČIAI:
Krovinys |
Apimtis |
Pokytis, proc. |
Skirtumas, tonomis |
|
2020 01–07 |
2021 01–07 |
|||
Klaipėdos uostas |
25 918 972,5 |
25 507 469,3 |
-1,6 |
-411 503,2 |
Skystieji kroviniai |
5 268 774,4 |
4 109 217,8 |
-22,0 |
-1 159 556,5 |
Birieji kroviniai |
12 227 886,6 |
12 386 716,1 |
1,3 |
158 829,5 |
Generaliniai kroviniai |
8 422 311,5 |
9 011 535,3 |
7,0 |
589 223,8 |
2021 m. sausio–liepos mėnesiais į Klaipėdos uostą atplaukė 3 829 laivai, tai 4,6 proc. arba 169 laivais daugiau nei pernai per tą patį laikotarpį. Per pirmus septynis šių metų mėnesius Klaipėdos uoste apsilankė 111 286 keleiviai, o tai sudaro 7,3 proc. arba 8 707 keleiviais mažiau nei 2020 m. sausio–liepos mėnesiais.
KROVA BALTIJOS JŪROS RYTINĖS PAKRANTĖS UOSTUOSE, TŪKST. T.
Uostas |
Apimtis |
Pokytis, proc. |
Skirtumas, tūkst. t |
|
2020 01–07 |
2021 01–07 |
|||
Iš viso |
200 303,4 |
195 781,0 |
-2,3 |
-4 522,4 |
Ust Luga |
61 201,4 |
61 510,3 |
0,5 |
308,9 |
Sankt Peterburgas |
34 580,4 |
36 289,0 |
4,9 |
1 708,6 |
Primorskas |
31 770,5 |
30 223,6 |
-4,9 |
-1 546,9 |
Klaipėdos uostas |
25 919,0 |
25 507,5 |
-1,6 |
-411,5 |
Būtingės terminalas |
4 452,9 |
3 824,9 |
-14,1 |
-628,0 |
Ryga |
13 695,5 |
11 634,4 |
-15,0 |
-2 061,1 |
Vysockas |
10 641,3 |
9 917,7 |
-6,8 |
-723,6 |
Ventspilis |
7 825,9 |
6 614,7 |
-15,5 |
-1 211,2 |
Kaliningradas |
6 279,3 |
5 937,5 |
-5,4 |
-341,8 |
Liepoja |
3 548,3 |
3 790,6 |
6,8 |
242,3 |
Vyborgas |
389,0 |
530,9 |
36,5 |
141,9 |
Šaltinis KVJUD