„Stena Line“ šiandien paskelbė apie naujausią laivyno plėtrą Baltijos jūroje. 186 metrų ilgio „Visentini“ keleivinis-krovininis („RoPax“) laivas „Stena Livia“ nuo balandžio vidurio prisijungs prie seserinio laivo „Stena Flavia“, plaukiojančio maršrutu Nynäshamn-Ventspils. Vėliau šiais metais minėta laivų pora pakeis maršrutu Travemünde-Liepaja plaukiančių jūrinių keltų esamą tonažą bei 40 proc. padidins krovininę talpą ir gerokai sutrumpins plaukimo trukmę.
2021 metais „Stena Line“ ketina plėsti savo veiklą Baltijos jūroje su dviem moderniais ir dideliais keleiviniais-krovininiais laivais („RoPax“), kurie plaukiotų dviem jūriniais keltų maršrutais iš Latvijos į Švediją ir Vokietiją. Maršrutus Nynäshamn-Ventspils bei Travemünde-Liepaja „Stena Line“ įsigijo 2012 m. ir šiandien šie maršrutai yra svarbi Europos logistikos tinklo dalis, jie Baltijos šalis, Rusiją ir Nepriklausomų valstybių sandraugą jungia su Vokietija ir Švedija bei Europa.
„Įsitikinome, kad visame Baltijos jūros regione klientams užtikrinama paklausa padidėjo. Dabar stipriname savo pozicijas ir klientams siūlome kitus naujus modernius laivus, daugiau galimybių ir viliojančią patirtį 2021 m. plaukiant mūsų maršrutais į Latviją ir iš jos. Džiaugiuosi, kad „Stena Livia“ tapo mūsų Baltijos jūros laivyno dalimi, sako Johan Edelman, „Baltic Sea North“ komercijos direktorius.
„Stena Livia“ 2008 m. pastatė Italijos laivų statykla „Cantieri Navale Visentini“ ir šis keltas – tai modernus didelis „RoPax“ laivas, galintis gabenti 750 keleivių, 200 automobilių ir (arba) 115 priekabų. Anksčiau šis laivas buvo vadinamas „Étretat“ ir „Norman Voyager“.
Pradžioje „Stena Livia“ kartu su panašiu laivu „Stena Flavia“ turėtų kursuoti maršrutu Nynäshamn-Venstpils ir pakeisti frachtuojamą laivą „Scottish Viking“, kuris būtų grąžintas savininkui. Vėliau šiais metais du dideli ir modernūs „RoPax“ laivai – „Stena Scandica“ ir „Stena Baltica“ – turėtų pradėti plaukioti maršrutu Nynäshamn-Ventspils ir padidinti krovininę talpą 30 proc.
Maršrute Travemünde-Liepaja krovininė talpa padidinama 40 proc.
„Stena Line“ jau anksčiau yra pranešusi, kad ketina pakeisti šiuo metu maršrutu Travemünde-Liepaja plaukiojančius laivus „Stena Gothica“ ir „Urd“. Jūrinių keltų bendrovė dabar gali patvirtinti, kad šiais metais maršrutu Travemünde-Liepaja turėtų pradėti kursuoti du laivai – „Stena Livia“ ir „Stena Flavia“. Nauji modernūs laivai maršruto krovininę talpą turėtų padidinti 40 proc. ir plaukimo trukmę sutrumpinti nuo 27 val. iki 20 val. Eksploatuojant šiuos du keltus būtų užtikrinama patikima gabenimo paslauga, pastovus tvarkaraštis: laivai plauktų 12 kartų per savaitę, po šešis kartus kiekviena kryptimi. Naujuose laivuose taip pat būtų galima mėgautis platesniu paslaugų spektru, bus siūlomas didesnis kajučių skaičius, todėl tikimės, kad maršrutas taps patraukliu krovinių gabenimo ir keleivinio transportavimo tarp Baltijos šalių ir Vokietijos pasirinkimu.
„Stena Line“ kol kas dar nėra paskelbusi apie numatytą tonažo keitimo laiką dvejuose Baltijos jūros maršrutuose bei nėra pranešusi apie tolesnius su „Stena Gothica“ ir „Urd“ susijusius planus.
Faktų suvestinė apie laivą: „Stena Livia“
Pavadinimas: „Stena Livia“ (ankstesnieji pavadinimai „Étretat“, „Norman Voyager“)
Pavadinimas „Livia“ susijęs su „Stena Line“ skandinavišku paveldu ir laivo statybos šalimi – Italija. Senosios islandų kalbos žodis „Liv“ reiškia „pastogė“ arba „apsauga“, o „Livia“ reiškia „palankus, pilnas gyvybės“, iš lotynų kalbos „lividus“.
Pastatytas: 2008 m. „Cantieri Navale Visentini“, Italija
Ilgis: 186 m
Plotis: 25,6 m
Grimzlė: 6,8 m
Greitis: 23,5 mazgo
Krovininė talpa: 2 250 tiesinių metrų (115 priekabų)
Automobilių krovininė talpa: 200
Gabenamas keleivių skaičius: 750
Kajutės: 103 (428 lovos) + 51 krėslas su atlenkiama atkalte
Laivo patogumai: Parduotuvė, restoranas, baras, kino salė, žaidimo aikštelė
Šaltinis Stena Rederi A/S