Susisiekimo ministras Marius Skuodis, Kijeve susitikęs su Ukrainos nacionalinių reformų tarybos vykdomojo komiteto vadovu, buvusiu Sakartvelo prezidentu Michailu Saakašviliu, aptarė Ukrainos vykdomą geležinkelių sektoriaus reformą ir pasiūlė pasinaudoti sėkminga Lietuvos patirtimi pertvarkant bendrovę „Lietuvos geležinkeliai“.
„Lietuva remia Ukrainos eurointegracines iniciatyvas, siekį kurti šiuolaikišką geležinkelių sektorių, kuris veiktų skaidriai ir efektyviai. Ukraina eina teisingu keliu ir deda daug pastangų, kad tai pasiektų. Esame pasiruošę pasiūlyti savo ekspertinę pagalbą ir pasidalinti įgyta patirtimi pertvarkant vieną didžiausių šalies strateginių įmonių“, – sakė ministras M. Skuodis.
Siekiant didesnio veiklos efektyvumo ir skaidrumo, „Lietuvos geležinkeliai“ buvo reorganizuoti atskiriant krovinių vežimo, keleivių vežimo ir viešosios geležinkelių infrastruktūros valdymo ir naudojimo veiklas į atskiras įmones. Pertvarkydama šalies geležinkelių įmonę, Lietuva pavyzdžiu pasirinko komerciškai sėkmingą Vokietijos geležinkelių reformą. Pagal tokį modelį veikia Vokietijos geležinkelių grupė „Deutsche Bahn“.
Pasak M. Saakašvilio, Ukrainos užduotis yra užtikrinti, kad šalis kuo geriau atitiktų europinius geležinkelių sektoriaus standartus ir išnaudotų pažangiausių Europos šalių geriausią patirtį.
Susitikime pažymėta, kad 2020 m. pabaigoje „Lietuvos geležinkelių“ krovinių vežimo bendrovė „LTG Cargo“ įsteigė bendrovę Ukrainoje, kuri teiks riedmenų nuomos, modernizavimo ir kitas krovinių gabenimo paslaugas. Ministro M. Skuodžio teigimu, naujoji bendrovė galėtų glaudžiau bendradarbiauti su Ukrainos geležinkeliais, kartu plėtoti bendrą veiklą ir investicinius projektus. Lietuvos geležinkelio įmonės taip pat galėtų pradėti konsultacijas dėl bendro lokomotyvų techninės priežiūros ir remonto centro įkūrimo Ukrainoje.
Be to, diskusijoje pabrėžtos perspektyvos dar efektyviau išnaudoti traukinius „Vikingas“, „Baltic–Ukraine Shuttle“ prekybos ir prekių mainams tarp Juodosios jūros ir Klaipėdos uosto.
Šaltinis sumin.lrv.lt