Lietuvos geležinkelių tinklą valdanti bendrovė „LTG Infra" pasirašė beveik 16 mln. eurų vertės sutartį dėl radijo ryšio sistemos modernizacijos ir priežiūros. Ši GSM-R standarto sistema yra naudojama traukinių eismo valdymui Lietuvoje.
Susitarimas pasirašytas su bendrovių „Kontron Transportation Austria AG“ ir „Kontron Transportation Sp. z o. o.“ konsorciumu, kuris turės užtikrinti ir modernizuotos sistemos nenutrūkstamą veikimą.
„Pradėta radijo ryšio sistemos modernizacija, tai mūsų kryptingo ir nuoseklaus darbo didinant keleivių ir krovinių saugumą, rezultatas. Be to, nuolat atnaujindami ir diegdami pažangiausias technologijas mes užtikriname geležinkelių infrastruktūros stabilumą ir aukštą paslaugų kokybę. Atnaujinta sistema, su jos išplėtimu ir pritaikymu galės visiškai aptarnauti būsimosios Rail Baltica poreikius", – teigia „LTG Infra“ generalinis direktorius Karolis Sankovski.
LTG grupės informacinių technologijų centro „LTG Digital“ vadovas Elijus Čivilis akcentuoja kasdienėje „LTG Infra“ veikloje naudojamo ryšio svarbą.
„Stebėdami technologijų tendencijas diegiame sistemas, kurios atitiktų radijo ryšio tinklui keliamus itin griežtus patikimumo bei pasiekiamumo reikalavimus, užtikrinančias sklandų ir nepertraukiamą darbą", – sako informacinių technologijų centro vadovas E. Čivilis.
Radijo ryšio sistemos modernizacijos darbai truks 15 mėnesių, vėliau konsorciumas devynerius metus teiks garantines techninio palaikymo paslaugas. Atnaujinta įranga užtikrins patikimesnį operatyvinį ryšį ir automatizuotą sistemos valdymą. Taip pat, tai svariai sumažins bendrovės IT sąnaudas.
GSM-R standarto korinis ryšys yra mobiliojo ryšio atmaina, skirta geležinkeliams – standarto pavadinime esanti raidė „R“ tą ir pažymi. Ši sistema sukurta atlikti kritinio ryšio standartus – užtikrinti patikimą ryšį tarp eismo valdymo centro ir greitai važiuojančių traukinių.
LTG šiuo metu naudojamą GSM-R sistemą būtina atnaujinti, nes jos pagrindinė įranga yra susidėvėjusi, dalis jos komponentų yra jau pasiekę gyvavimo ciklo pabaigą. Sistemos priežiūrą šiuo metu itin apsunkina ir tai, jog naudojamos dalys nebėra gaminamos.. Naujieji GSM-R branduoliai turės rezervinio veikimo funkciją, kuomet sugedus vienam branduoliui veiks kitas. Po sistemos atnaujinimo, ryšys bus atstatomas automatiniu būdu..
2010-aisiais „Lietuvos geležinkelių" užsakymu esamą GSM-R radijo ryšio sistemą įrengė bendrovių konsorciumas „Belam-Riga" ir „Nortel" (dabar – „Kontron Transportation"). Projekto metu buvo įrengtos 136 bazinės stotys, įdiegtas 281 fiksuoto dispečerinio ryšio pultas, lokomotyvuose ir kituose savaeigiuose riedmenyse įrengta apie 600 GSM-R radijo stočių.
Šaltinis www.litrail.lt