Pasaulio architektams – kvietimas kurti naująjį mobilumo centrą Vilniaus stoties rajone

2020 11 19


558 article Stotis

Vilniaus stoties rajone toliau ruošiamasi dideliems pokyčiams. Geležinkelio stoties teritorijos pertvarkos projektą „Vilnius Connect“ inicijavę „Lietuvos geležinkeliai“ (LTG) planuoja atnaujinti geležinkelio stoties pastatą ir kurti naują mobilumo centrą.

Numatoma, jog naujojo mobilumo centro ašimi taps atnaujintas geležinkelio stoties pastatas ir virš bėgių planuojama statyti nauja jungtis, kuri sujungs Naujininkus su Senamiesčiu ir taps patogia jungtimi keleiviams patekti į traukinius.

Konkrečios idėjos Vilniaus geležinkelio stoties pastato atnaujinimui ir jungties įrengimui paaiškės po tarptautinio architektūrinio konkurso.

„Projektas pamažu įgauna pagreitį, ir iš kruopštaus planavimo bei sprendinių ieškojimo pereina į kitą etapą – sprendinių konkretizavimą. Tam norime pasitelkti geriausius architektūros ir urbanistikos specialistus, kurie pasiūlytų modernaus mobilumo centro idėją, atliepiančią šiuolaikinius mūsų poreikius – darnų mobilumą ir patogias laisvalaikio bei darbo erdves. Esu įsitikinęs, jog visi šie pokyčiai prisidės ne tik prie patrauklaus sostinės ir visos šalies įvaizdžio formavimo, bet ir skatins žmones rinktis greitą, patogų ir aplinkai draugišką susisiekimą su Lietuvos ir Europos miestais“, – teigia LTG generalinis direktorius Mantas Bartuška.

Tarptautinio konkurso dalyviai taip pat turės pateikti pasiūlymus, kaip į kuriamo mobilumo centro koncepciją integruoti stoties aikštę bei viešojo transporto terminalą.

„Teritorija aplink geležinkelio stotį – yra kompleksinė ir be galo svarbi miestui lokacija, jungianti Senamiestį, Naujamiestį ir Naujininkus. Mūsų tikslas – darniai integruoti šiuos miesto rajonus tarpusavyje, kurie ilgą laiką buvo atskirti „geležinės upės“. Teritorijos planavimo iššūkius siekime spręsti kompleksiškai apjungiant Stoties pastato, jungties per bėgius, stoties aikštės ir viešojo transporto terminalo sprendinius į vieną tarptautinį architektūrinį konkursą, kuriam miestas taip pat intensyviai ruošiasi. Tikime, kad bendradarbiaujant kartu su „Lietuvos geležinkeliais“ sukursime naujus, patrauklius, urbanistiškai ir architektūriškai kokybiškus miesto ir šalies vartus“, – sakė Vilniaus miesto vyriausiasis architektas Mindaugas Pakalnis.

Planuojama, jog tarptautinis konkursas bus paskelbtas kitų metų pradžioje, o jo laimėtojai paaiškės – 2021 m. viduryje. Tarptautinį architektūrinį konkursą organizuos bendrovė „Civitta“.

„Suprasdami šio projekto svarbą ne tik Vilniaus, bet ir viso regiono gyventojams, mes subūrėme profesionalų komandą ir su didžiuliu entuziazmu bei atsakomybe stengsimės užtikrinti sklandų architektūrinio konkurso procesą. Tikime, kad nežiūrint COVID-19 keliamų iššūkių, pavyks pritraukti geriausius pasaulio architektus ir jų idėjas į Vilnių ir kartu su ekspertais ir visuomene išsirinkti tokį rezultatą, kuriuo džiaugsimės ir didžiuosimės keletą šimtmečių“, – sakė Egidijus Skrodenis, „Civitta“ partneris.

Rygoje bei Taline taip pat intensyviai vyksta pasiruošimas statyti naujas geležinkelio stotis. Šiose sostinėse architektūros konkursai jau įvykę anksčiau – terminalo Taline konkursą laimėjo visame pasaulyje garsus architektų biuras „Zaha Hadid Architects“, Rygos centrinės traukinių stoties projektą kūrė Danijos architektų bendrovės „PLH Arkitekter“ ir „COWI“.

Šaltinis litrail.lt

 

Žurnalas JŪRA leidžiamas nuo 1935 m.

Tarptautinis verslo žurnalas JŪRA MOPE SEA leidžiamas nuo 1999 m.

Pirmasis Eurazijoje leidžiamas keturiomis kalbomis: anglų, kinų, rusų, lietuvių


Adresas:

Tarptautinis verslo žurnalas „JŪRA MOPE SEA“
Minijos g. 93
, LT-93234 Klaipėda, Lietuva
Tel./faks. +370 46 365602
El.paštas: news@jura.lt
www.jura.lt

 


Leidėjas:

UAB Jūrų informacijos centras


Žurnalas „JŪRA“ leidžiamas nuo 1935 m.
Tarptautinis verslo žurnalas „JŪRA MOPE SEA“ leidžiamas nuo 1999 m.

ISSN 1392-7825

2017 © www.jura.lt