Siekiant užtikrinti kuo geresnes sąlygas efektyviai Klaipėdos valstybinio jūrų uosto veiklai, numatoma plėsti ir modernizuoti į uostą vedančią susisiekimo infrastruktūrą. Susisiekimo ministerija kviečia susipažinti su vieša ekspozicija, kurioje pristatomas parengtas Klaipėdos uosto susisiekimo infrastruktūros plėtros teritorijoje tarp Kalnupės, Minijos, Senosios Smiltelės, Marių gatvių ir Kuršių marių specialusis planas. Viešas šio plano svarstymas vyks 2021 m. sausio 19 d.
Specialusis planas apima 110 ha ploto pietinę Klaipėdos miesto teritorijos dalį, kurioje planuojama uosto veiklai svarbi susisiekimo infrastruktūra. Šiuo planu nustatomos susisiekimo infrastruktūros, teritorijų naudojimo ir apsaugos sąlygos bei reglamentai, numatomos transporto infrastruktūros plėtrai reikalingos teritorijos ir motyvuotai pagrįstos vietos žemei visuomenės poreikiams paimti.
„Patobulinus į Klaipėdos uostą vedančių kelių ir geležinkelių tinklą, bus galima efektyviau organizuoti vežamų krovinių logistiką, geriau aptarnauti uostą ir jame veikiančias įmones. Tai suteiks privalumų ir Klaipėdos miesto gyventojams – numatoma rekonstruoti nemažai gatvių, pertvarkyti pavojingas sankryžas, įrengti pėsčiųjų ir dviračių takus, gerinti eismo saugą“, – teigia laikinai einantis susisiekimo ministro pareigas Jaroslav Narkevič.
Planuojamoje teritorijoje vyksta intensyvus krovininių automobilių eismas, yra geležinkelių keliai. Daugelis gatvių ir sankryžų yra nepakankamai saugios, nepritaikytos sunkiajam transportui. Rengiant planą buvo nustatytos probleminės transporto infrastruktūros vietos ir ieškoma sprendimų, kaip pagerinti gatvių pralaidumą, sumažinti spūstis, triukšmą ir oro taršą, užtikrinti saugų eismą.
Specialiuoju planu numatoma rekonstruoti pavojingas ir sunkiajam transportui nepritaikytas sankryžas, pertvarkant jas į žiedines ar dviejų lygių sankryžas, dalį gatvių praplatinti, įrengiant naujas eismo juostas. Rekonstruojant gatves taip pat planuojama įrengti naujus ar sutvarkyti esamus pėsčiųjų ir dviračių takus, pastatyti triukšmo slopinimo sieneles.
Uoste dirbančioms įmonėms būtina ir platesnė geležinkelių infrastruktūra – reikalingi papildomi geležinkelio keliai, didesnis jų ilgis. Norint efektyviai išnaudoti uosto krantines, būtina įrengti geležinkelio kelius lygiagrečiai krantinėms ir papildomas geležinkelio atšakas perkrovimo operacijoms šalia krantinių. Papildomi geležinkelių keliai leis geriau organizuoti traukinių manevravimą, priimti ir sandėliuoti daugiau vagonų.
Atsižvelgiant į esamą situaciją ir ateities perspektyvas, buvo išnagrinėtos kelios susisiekimo infrastruktūros objektų įrengimo ar pertvarkymo alternatyvos. Optimalus sprendimas parinktas atsižvelgiant į uosto teritorijoje veikiančių įmonių apklausas, Klaipėdos uosto direkcijos ir visuomenės siūlymus.
Su vieša specialiojo plano sprendinių ekspozicija galite susipažinti čia. Baigiamasis viešojo svarstymo susirinkimas–konferencija vyks 2021 m. sausio 19 d. Dėl ekstremalios situacijos pandemijos metu tai numatoma organizuoti tiesioginės vaizdo transliacijos būdu.
Source sumin.lrv.lt