Krovinių vežimo geležinkeliu bendrovė „LTG Cargo“ nemažina apsukų – bendrovė spalio mėnesį pervežė daugiau kaip 5 mln. tonų krovinių ir pagerino praėjusių metų spalio rezultatą.
Preliminariais duomenimis, „LTG Cargo“ spalio mėnesį pervežė 5,03 mln. tonų krovinių – 4,5 proc. daugiau nei pernai tuo pat metu, kai vežta 4,8 mln. tonų. Krovinių srauto augimui didžiausią įtaką turėjo spalį ūgtelėję grūdų, trąšų, bei skaldos pervežimai.
Nuo rugpjūčio mėnesio į augimo vėžes grįžusi „LTG Cargo“ mažina atsilikimą nuo praėjusių metų rezultato: šiemet sausio-spalio mėnesiais bendras krovinių kiekis siekia 43,8 mln. tonų ir yra 4,8 proc. mažesnis nei pernai. Tačiau šis rezultatas beveik 8 proc. viršija pavasarį bendrovės paskelbtas 2020 metų krovinių apimčių prognozes dėl COVID-19 įtakos. Baltarusiškų krovinių srautas į Klaipėdos jūrų uostą šiemet sausį-spalį išliko panašus kaip ir praėjusias metais.
„Nors krovinių pervežimo rinkose išlieka didelis neapibrėžtumas, mes toliau sėkmingai artėjame prie praėjusių metų rezultatų lygio. Nuo šių metų pradžios, kai prasidėjo pasaulinė COVID-19 pandemija, atsilikimą sumažinome daugiau nei perpus, o Baltijos šalyse tarp vežėjų demonstruojame tvarią lyderystę. Mūsų kryptis nesikeičia – ir toliau stengsimės diversifikuoti krovinių srautą, kurti naujas paslaugas, o veiklą auginti tarptautinėse rinkose“, – sako „LTG Cargo“ generalinis direktorius Egidijus Lazauskas.
Krovinių apimčių smukimas dėl sulėtėjusių prekybos apimčių, smukimo žaliavų rinkose ir pasaulinės COVID-19 pandemijos fiksuojamas visose aplinkinėse šalyse.
Jau pervežta daugiau grūdų nei per 2019 m.
Eksportui skirtų vietinių grūdų pervežimai į Klaipėdos jūrų uostą ir spalio mėnesį išliko rekordinėse aukštumose. Preliminariais duomenimis, spalio mėnesį „LTG Cargo“ pervežė 0,46 mln. tonų Lietuvoje užaugintų grūdų – 66 proc. daugiau nei pernai spalį. Iš viso šiemet sausį-spalį „LTG Cargo“ pervežė 2,24 mln. tonų grūdų ir jau daugiau kaip 100 tūkst. tonų viršijo praėjusių visų metų rezultatą.
Šiemet gausiam grūdų derliui pervežti „LTG Cargo“ paruošė apie 1,4 tūkst. vagonų. Taip pat bendrovė „įdarbino“ savo rezervinius lokomotyvus, o greitesniam sąstatų formavimui krovos stotyse „LTG Cargo“ pradėjo naudoti 2 lokotraktorius.
Pandemija išaugino kiniškų krovinių srautą
Pasaulinės COVID-19 pandemijos metu išsiderinus logistikos grandinėms, šiemet smarkiai išaugo kiniškų krovinių srautas į Lietuvą. Šiemet sausio-spalio mėnesiais kiniškų krovinių kiekis siekė 34,4 tūkst. TEU (matavimo vienetas, 20 pėdų ilgio konteinerio ekvivalentas) ir buvo net 4 kartus didesnis nei pernai tuo pat metu.
Pasak E. Lazausko, kiniškų krovinių šuolį lėmė sumažėję oro ir jūros transporto pajėgumai, išilgėjusi krovinių pristatymo trukmė ir padidėjusios pervežimo kainos. Dėl to dauguma verslų teko perorientuoti logistiką ir daugiau krovinių gabenti geležinkeliu.
Iš Kinijos traukinys Lietuvą pasiekia per 10-12 parų. Šiuo metu traukiniais gabenamos medicininės apsaugos priemonės, pašto siuntos ir kitos įvairios prekės, skirtos ne tik Lietuvai, bet ir kitoms Europos šalims.
Šaltinis LTG