„Rail Baltica“ geležinkelio ruože Kaunas-Palemonas baigti pagrindiniai projekto darbai – paklojus paskutinius europinio standarto bėgius, Kauno intermodalinis terminalas tiesiogiai sujungtas su Europos geležinkelių tinklu.
Šiame Kauno geležinkelio mazgo ruože liko baigiamieji darbai: pastatyti tvoras, apželdinti aplinką, ir užbaigti tunelį Ugniakuro gatvėje. Atlikus naujojo geležinkelio testavimą ir pridavus jį Valstybinei komisijai bus pradėti planuoti prekinių traukinių maršrutai.
Pasak „LTG Infra" generalinio direktoriaus Karolio Sankovski, geležinkelio ruožas tarp Kauno geležinkelio stoties ir Palemono yra vienas svarbiausių „Rail Baltica“ projekte.
„Laikantis griežto rangos darbų grafiko, įgyvendintas pagrindinis projekto uždavinys – Kauno intermodalinis (KIT) terminalas tiesiogiai sujungtas su Europos geležinkelių infrastruktūra. Nuo šiol KIT – toliausiai į Rytus nutolęs Europos geležinkelių sistemos taškas, kurį netrukus europinio standarto bėgiais galės pasiekti prekiniai traukiniai. Darbų pabaiga šiame ruože sudaro sąlygas toliau sėkmingai tęsti projektą link Latvijos ir Estijos“, - sako K. Sankovski.
Kauno geležinkelio mazgo modernizavimo darbai, pritaikant jį prie „Rail Baltica“ poreikių, pradėti 2019 metų pavasarį. Vykdant modernizavimo projektą per Kauną iki Palemono nutiestas europinio standarto geležinkelis, modernizuotas istorinis Kauno geležinkelio tunelis, įrengti keturi tuneliai, kuriais geležinkelį saugiai gali kirsti automobiliai ir pėstieji, sutvarkyta šalia geležinkelio esanti miesto infrastruktūra, įrengtos papildomos apsaugos nuo triukšmo priemonės.
Kauno geležinkelio tunelyje ir jo prieigose paklota apie 2 km ilgio sugretintos 1435/1520 mm pločio vėžės geležinkelio kelio, taip pat rekonstruota apie 3,6 km ilgio esamo 1520 mm pločio vėžės geležinkelio, paklotas 9 km ilgio naujas 1435 mm pločio vėžės geležinkelis.
Iš viso Kauno geležinkelio mazgas susideda iš keturių ruožų: Kaunas-Palemonas, Jiesia-Kaunas, Jiesia-Rokai ir Rokai-Palemonas.
Ruožas Jiesia-Kaunas baigtas rekonstruoti 2015 m. rugpjūtį, o Jiesia-Rokai – 2018 m. spalį. Ruože Rokai-Palemonas statybos darbus planuojama pradėti kitais metais.
Pasak K. Sankovski, baigus visus statybos darbus Kauno geležinkelio mazgas taps vienu moderniausių geležinkelio mazgų per kurį važiuos didžioji dalis visų „Rail Baltica“ linija važiuojančių traukinių.
„Naujos galimybės, kurias atvers iki Kauno intermodalinio terminalo atvesta europinio standarto geležinkelio infrastruktūra, sutaupys ne tik verslo patiriamas logistikos sąnaudas, bet ir mažins aplinkos taršą, spūstis, triukšmą, eismo įvykius keliuose bei kitą neigiamą kelių transporto poveikį aplinkai“, - sako K. Sankovski.
Šaltinis www.litrail.lt