Didžiausios Baltijos šalyse geležinkelių grupės „Lietuvos geležinkeliai“ (LTG) krovinių vežimo bendrovė „LTG Cargo“ vagonų nuomos veiklą perkelia į naujai steigiamą bendrovę „LTG Wagons“. Taip siekiama stiprinti „LTG Cargo“ konkurencingumą, diversifikuoti paslaugas ir generuoti didesnę turto grąžą, o klientams pasiūlyti skaidrią kainodarą, atskiriant pervežimo ir vagonų nuomos paslaugas.
Naujai steigiama bendrovė „LTG Wagons“ bus dukterinė „LTG Cargo“ įmonė. Numatoma, jog ji savo veiklą pradės 2020 metų sausio mėnesį. Išgryninus veiklas, „LTG Wagons“ savarankiškai vykdys komercinę vagonų nuomos veiklą, o „LTG Cargo“ teiks tik krovinių pervežimo (traukos) paslaugas.
Toks krovinių pervežimo veiklos modelis, kai vežėjai krovinius gabena klientams priklausančiais ar pačių klientų išsinuomotais vagonais, yra įprastas tiek Lietuvoje, tiek užsienio rinkose. Šiuo metu tik mažiau nei 20 proc. krovinių „LTG Cargo“ perveža jai priklausančiais vagonais.
„Išgryninus veiklas, vagonų nuomos kompetencijos bus sutelktos naujoje organizacijoje, kuriai keliamas tikslas stiprinti pozicijas vagonų nuomos rinkoje ir plėsti šią veiklą. Kartu tai bus naudinga ir klientams, nes bus atskirtos pervežimo paslaugų ir vagonų nuomos paslaugų kainodaros, o klientai turės galimybę palyginti sąlygas rinkoje ir pasirinkti, iš ko nuomotis vagonus“, – sako „LTG Cargo“ generalinis direktorius Egidijus Lazauskas.
Vagonų nuomos veiklą atskirai nuo krovinių vežimo veiklos vykdančios įmonės užsienio valstybėse valdo vagonų parkus – pavyzdžiui, Lenkijos vežėjo įmonių grupei priklausantis „PKP Cargo International“ turi apie 4,5 tūkst. nuomojamų vagonų parką, Prancūzijos Ermewa (SNCF grupė) apie 45 tūkst. vagonų.
Lietuvoje šiuo metu yra registruota daugiau kaip 12 tūkst. vagonų, iš jų – 7,5 tūkst. priklauso „LTG Cargo“. Skaičiuojama, jog 1520 mm geležinkelio tinklo erdvėje yra apie 1,5 mln. vagonų, kuriuos galima naudoti ir Lietuvoje.
Šaltinis www.litrail.lt