Su tyrimą atliekančiais aplinkosaugininkais bendradarbiaujanti VĮ Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija siekia, kad kuo skubiau būtų nustatytas taršos uosto akvatorijoje šaltinis ir priežastys, taip pat kad būtų identifikuota, ar vakar jūroje pasirodę teršalai yra tokios pačios kilmės.
„Vakar buvo svarbiausia suvaldyti situaciją, kad teršalų dėmė uosto akvatorijoje būtų kuo skubiau lokalizuota, šiandien mūsų pagrindinis uždavinys yra išsiaiškinti taršos šaltinį ir kilmę. Bendradarbiaujame su Aplinkos apsaugos agentūra, mūsų darbuotojai žvalgo uosto akvatoriją, dedame visas pastangas, kad būtų nustatytas teršalų šaltinis“, – teigia VĮ Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos generalinis direktorius Algis Latakas.
Šiandien pačioje Klaipėdos jūrų uosto akvatorijoje teršalų neaptinkama. Tačiau sutelktomis pajėgomis toliau tęsiami teršalų likvidavimo darbai Klaipėdos uosto Žiemos įlankoje. Čia papildomai pastatytos absorbcinės bonų užtvaros, toliau tęsiami teršalų rinkimo darbai. Iš viso, šio ryto duomenimis, surinkta apie 100 kub. m vandens su kol kas nenustatytu kiekiu teršalų.
Naftos produktų dėmė uosto akvatorijoje buvo pastebėta sekmadienį apie 6 val. ryto. Uosto direkcijos dispečeriai apie įvykį informavo atsakingas institucijas, nedelsiant buvo išsiųstas Uosto direkcijos kateris „Zunda“, kuris skirtas teršalams rinkti. Ties Žiemos įlanka buvo pastatyta 350 m bonų užtvarų. Papildomai buvo pasitelktas Uosto direkcijos narų ir naftos surinkimo laivas „Naras“.
Sekmadienį Uosto direkcijos pajėgos talkino naftos produktų surinkimo operacijai jūroje, kuriai vadovavo Jūrų gelbėjimo koordinavimo centras jūroje. Ties pirmąja Melnrage Uosto direkcijos kateris „Mingė“ bei Valstybinės apsaugos tarnybos pajėgos absorbuojančiomis bonų užtvaromis rinko naftos produktų teršalus.
Šaltinis www.portofklaipeda.lt