Lietuva ir Pietų Korėja ketina stiprinti bendradarbiavimą gerindamos jūrų transporto ir tarpusavio logistikos jungtis ir plėtodamos ryšius transporto infrastruktūros srityje. Tokias galimybes susisiekimo ministras Marius Skuodis aptarė su šios šalies ministrais, šią savaitę lankydamasis Pietų Korėjoje.
Susitikimuose su Pietų Korėjos vandenynų ir žuvininkystės ministru Seung-Hwan Cho ir žemės, infrastruktūros ir transporto ministru Hee-ryong Won taip pat kalbėta apie krovinių vežimo krypčių diversifikaciją, investicijas į Klaipėdos jūrų uosto ir kitus strateginius transporto infrastruktūros projektus, susisiekimo inovacijų bei jūrinės inžinerijos plėtrą.
„PietųKorėja yra viena inovatyviausių ekonomikų pasaulyje ir natūrali mūsų partnerė diversifikuojant prekybą ir stiprinant šalių bendradarbiavimą aukštą pridėtinę vertę kuriančiose susisiekimo srityse. Ypač daug potencialo plėtoti abipusiškai naudingus verslo ryšius matome vystydami žaliąją ir išmaniąją laivybą, logistikos inovacijas, investicijas į transporto infrastruktūros plėtrą“, – sakė ministras M. Skuodis.
Vizito metu Lietuvos susisiekimo ministras ir jo vadovaujama Klaipėdos uosto ir šalies verslo delegacija pristatė krovinių gabenimo per Klaipėdos valstybinį jūrų uostą galimybes ir pajėgumus. Svarbiausi 2023–2026 m. uosto infrastruktūros projektai – bangolaužių rekonstrukcija, laivybos kanalo gilinimas iki 17 metrų, uosto žalinimo ir tvarumo didinimas. Iki 2026 m. pabaigos taip pat planuojama įrengti uosto infrastruktūrą, skirtą jūrinių vėjo elektrinių Baltijos jūroje parko statybai, kurio numatoma galia apie 700 MW. Siekiama, kad Klaipėdos uostas taptų pagrindine platforma jūrinių vėjo elektrinių ir jų komponentų komplektavimo veiklai.
Susitikimų metu, be to, pabrėžtas didelis Pietų Korėjos inžinerinių įmonių potencialas prisidėti prie Lietuvos ir Baltijos regiono strateginių transporto infrastruktūros projektų plėtros. Numatyta skatinti tolesnį dialogą organizuojant Pietų Korėjos verslo atstovų vizitus Lietuvoje, taip pat aktyvinant tarpusavio ryšių ir kontaktų tinklą, siekiant plačiau pristatyti Lietuvos infrastruktūros plėtros prioritetus.
Atskirai aptartas šalių bendradarbiavimas skatinant susisiekimo inovacijas, žalinimą ir skaitmenizavimą Tarptautinėje laivybos organizacijoje, Tarptautiniame transporto forume (ITF) ir kituose tarptautiniuose formatuose. Šių metų gegužės mėnesį prasidedantis Lietuvos pirmininkavimas ITF suteikia daugiau galimybių tarptautinei bendruomenei prisidėti prie naujų transporto koridorių ir tiekimo grandinių su Ukraina sukūrimo.
Siekiant sustiprinti šalių ryšius, vizito Pietų Korėjoje metu taip pat bus pasirašomas Klaipėdos ir Inčono jūrų uostų susitarimo memorandumas.
Šiuo metu Lietuvoje sparčiai vystoma „Sandbox“ iniciatyva – teisinė, reguliacinė ir finansinė aplinka praktiškai pritaikomoms susisiekimo inovacijoms išbandyti. Šia priemone norima paskatinti sprendimus inovatyviose autonominio transporto, bepiločių orlaivių, daiktų interneto, virtualios realybės, 5G ryšiu paremtos robotizacijos ar automatizacijos srityse. Šios temos taip pat buvo aptartos susitikimuose vizito metu.
Pietų Korėja yra Lietuvai strategiškai svarbi valstybė Indijos ir Ramiojo vandenynų regione. Lietuvai diversifikavus tiekimo grandines Azijos ir Okeanijos rinkose, 2021 metais prekyba tarp Lietuvos ir Korėjos išaugo 39 proc., pernai fiksuotas 26 proc. prekybos augimas.
M. Skuodis balandžio 17–21 dienomis lankosi Pietų Korėjoje kartu su Klaipėdos uosto vadovu Algiu Lataku ir Lietuvos verslo atstovais.
Saltinis, sumin.lrv.lt