Logistika karantine АСЕХ krovinių vežėjai kovoje su koronavirusu


Marina Iljina

Netikėta „dovana“ kinų naujiesiems metams – koronavirusas privertė nervintis visą pasaulį. praktiškai kiekvienos šalies ekonomika patiria milžiniškus nuostolius, o gyventojai juodai dienai kaupia apsaugos kaukes ir antiseptines priemones.

Visus nuostolius dėl epidemijos pirmieji pajuto ir pasaulio transporto kompanijų atstovai, kurių versle ženklią vietą užima eksportas ir importas į (iš) kinijos.

 

Paklausos ir pasiūlos disbalansas „veda iš proto kinijos rinką“

„Krovinių pervežimas oro transportu į Kiniją sudaro 38 proc. mūsų kompanijos bendros eksporto apimties. Importe šis rodiklis sudaro 40 proc.“, – praneša Stephan Haltmayer, „Quick Cargo Service“, ACEX aljanso partnerio Vokietijoje, generalinis direktorius.

Dėl koronaviruso pastebimas toks „logistikos“ vaizdas: vilkikai stovi Kinijoje, kroviniai lieka sandėliuose, dėl to didėja išlaidos, kurių transporto kompanijų klientai, be abejo, nepasiruošę mokėti.

„Šiandien didžiausia mūsų problema tai, kad Kinijos gamykloms vėliau atnaujinus darbą dauguma produkcijos partijų turi būti pristatytos vartotojui per trumpiausią laiką. Tai verčia mus keisti darbo vektorių mažinant multimodalinių pervežimų skaičių oro pervežimų naudai“, – komentuoja Ken Hui, „Fans Trans“, kompanijos ACEX narės Kinijoje, generalinis direktorius.

Tuo pat metu daugelis aviakompanijų pristabdė arba sumažino reisų kiekį į Kiniją (ir keleivinių, ir krovininių), o tai reiškia krovininių oro pervežimų skaičiaus sumažėjimą. Toks paklausos ir pasiūlos disbalansas „veda iš proto Kinijos rinką“, dėl to aviakompanijos didina savo tarifus kas dvi tris dienas, o krovinio išvežimo galima laukti 7 dienas.

„Iki 90 proc. mūsų eksporto į Kiniją apmokama šioje šalyje. Dėl neplanuotų užsitęsusių įvykių daugelis bankų uždaryti ir mokėjimai iš Kinijos užsilaiko. Mes privalome mokėti avansą, kadangi tarpusavio atsiskaitymų sistema CASS IATA (angl. cargo agents settlement system) nuskaičiuoja iš mūsų ankstesnes išlaidas už pervežimą. Tai taip pat neigiamai atsiliepė mūsų kompanijos piniginiams srautams“, – praneša S. Haltmayer.

sumažėjo bendradarbiavimo aktyvumas

Jūrinių pervežimų segmentą taip pat neigiamai palietė koronaviruso sukelta krizė. Laivybos kompanijos, vežančios iš Azijos ir į Aziją, atšaukė nemažai reisų.

„Mums tenka perkelti konteinerių pervežimus vėlesniam laikui į kol kas veikiančius jūrų linijų maršrutus, – komentuoja Kamran Aleskerov, AGGL kompanijos, АСЕХ narės Azerbaidžane, direktorius. – Be to, bendradarbiavimas tapo ne toks aktyvus, pavėluotai gaunama informacija apie įvairių pervežimų statusą iš agentų, kurie priverstinai neišeina į darbą arba dirba nuotoliniu būdu dėl viruso.“

Daugumos šalių ekonomika dabar išgyvena sudėtingą laiką dėl sumažėjusios prekių apyvartos tarp šalių. Žmonės vis rečiau eina apsipirkti, vengdami visuomeninių vietų. Dėl to krenta pardavimai, taigi mažėja mokesčiai nuo pelno – automatiškai mažėja prekių iš užsienio pirkimo apimtis.

„Mūsų klientai pradeda užsakinėti reguliarius pervežimus su ilgesniais intervalais ir dažniausiai mažesnėmis partijomis“, – aiškina K. Aleskerov.

Dauguma Kinijos kompanijų jau šiandien neišlaiko krizės – užsidaro, bankrutuoja, atleidžia personalą ir mažina atlyginimą.

„Manoma, kad šių metų viduryje visuotinė bedarbystė išaugs iki 6–10 proc. Honkonge ir iki 10–15 proc. Kinijoje“, – prognozuoja Ken Hui.

Net tos šalys, kuriose koronavirusas buvo aptiktas visai neseniai, pajuto ekonominius nuostolius. Iki 2020 m. kovo 11 d. Turkijoje buvo užfiksuotas tik vienas susirgimo atvejis, tačiau logistika pradėjo šlubuoti daug anksčiau.

Dėl žaliavos trūkumo gamybai sumažėjo eksportas

„Pagrindinė importuojama iš Kinijos prekė Turkijai – žaliava, iš kurios mūsų šalis gamina pusgaminius eksportui į Europą, – sako Melis Oman, „Airon Transport and Logistics“ kompanijos, АСЕХ narės Turkijoje, verslo vystymo direktorius. – Dėl žaliavos trūkumo gamybai šiandien sumažėjo eksportas.“

Rusijos logistikos kompanijos jau susidūrė su mažėjimu.

„Su importu iš Turkijos mes pajutome konteinerių jūrų pervežimams trūkumą, – komentuoja Denis Bobrakov, ACEX komercijos direktorius Novorosijske. – Mūsų prognozėmis sąstingio laikotarpis tęsis iki vasaros vidurio ir dabar svarbiausia pasaulio transporto kompanijoms jį išgyventi, išlaikant darbo lėšas ir vertingus darbuotojus.“

Atšaukta daugiau nei 400 tarptautinių parodų

Dauguma šiais metais planuotų pasaulio logistikos renginių (per 400 parodų) atšaukti dėl viruso grėsmės. Steven Alves, GFFG kompanijos, АСЕХ partnerės JAV, vykdantysis direktorius, sako: „Aš buvau susikoncentravęs į mūsų kasmetinės konferencijos, kuri turėjo įvykti kovą Bankoke, organizavimą. Dabar mes perkėlėme renginį į Berlyną rugsėjo mėnesiui, tačiau toliau sekame sveikatos apsaugos situaciją pasaulyje.“

Pasaulio ekonomika testuoja, ar ji gali pragyventi be kinijos

Koronaviruso epidemija sutapo su pasaulio ekonomikos krize. JAV ir Kinijos prekybos karas, nestabili padėtis eurozonoje, sankcijų karai, protekcionizmas bei kitos problemos aiškiai rodė pakitimus ir augantį globalizacijos neefektyvumą tolimoje perspektyvoje.

„Kinija įvedė beprecedentes priemones, sustabdydama pramonės gamybą dėl epidemijos. Visos ekonomikos atlieka priverstinį testą, ar jos gali gyventi be Kinijos ir kaip augti recesijos laikotarpiu. Tam tikra prasme vyksta poslinkis link regiono vidaus prekybos ir priverstinis valstybių naujų koncepcijų bei strategijų patikrinimas“, – komentuoja Miroslav Zolotarev, aljanso ACEX valdybos pirmininkas.

Partnerystė bus vertinama labiau nei pinigai

Tačiau nežiūrint sudėtingos situacijos logistikoje, daugeliui kompanijų pavyksta išsilaikyti „paviršiuje“, naudojant naujus alternatyvius ir daugiau išlaidų reikalaujančius darbo variantus.

„Aiškūs pakitimai seniai susiklosčiusioje produkcijos tiekimo schemoje: pvz., vietoj daržovių ir vaisių pirkimo Kinijoje persiorientuojama į Maroką, Izraelį ir Turkiją, – komentuoja Bogdan Butyrev, oro ir rinktinių krovinių departamento „Nawinia“, ACEX nario Maskvoje ir Tolimuosiuose Rytuose, direktorius. – Visa tai irgi reikia pristatyti, ir tai iš operatorių reikalauja keisti nusistovėjusias operacines schemas bei skubiai ieškoti naujų partnerių.“

Be abejo, šiuo metu pasaulio kompanijų logistai mažai ką gali padaryti, kad situacija pasikeistų. Vienintelė išeitis transportui šiandien – sekti situaciją, išlaikyti verslą ieškant alternatyvių darbo metodų ir galų gale ramiai laukti pandemijos pabaigos.

„Šioje situacijoje pirmaeilis uždavinys išlaikyti santykius su partneriais ir ryšius su kompanijomis aljanso viduje bei vėliau juos stiprinti. Nestabilumo laikotarpis baigsis ir naujajame vystymosi etape partnerystė bus vertinama labiau nei pinigai!“ – įsitikinęs ACEX aljanso valdybos pirmininkas Miroslav Zolotarev.

ACEX group

Acex kompanijų tarptautinė logistikos grupė jau 23 metus visame pasaulyje teikia kompleksines paslaugas, pervežant krovinius visomis transporto rūšimis ir forminant juos muitinėje. kompanijos biurai sukoncentruoti stambiausiuose rusijos miestuose, baltijos šalyse ir suomijoje. tinklo regiono partnerių atstovybės dirba 211 šalių. sandėlių plotas sudaro 75 000 kv. m ir yra visuose stambiausiuose europos ir nvs verslo centruose. pagrindiniai biurai yra rusijoje, lietuvoje, estijoje, latvijoje ir suomijoje.

 

Žurnalas JŪRA leidžiamas nuo 1935 m.

Tarptautinis verslo žurnalas JŪRA MOPE SEA leidžiamas nuo 1999 m.

Pirmasis Eurazijoje leidžiamas keturiomis kalbomis: anglų, kinų, rusų, lietuvių


Adresas:

Tarptautinis verslo žurnalas „JŪRA MOPE SEA“
Minijos g. 93
, LT-93234 Klaipėda, Lietuva
Tel./faks. +370 46 365602
El.paštas: news@jura.lt
www.jura.lt

 


Leidėjas:

UAB Jūrų informacijos centras


Žurnalas „JŪRA“ leidžiamas nuo 1935 m.
Tarptautinis verslo žurnalas „JŪRA MOPE SEA“ leidžiamas nuo 1999 m.

ISSN 1392-7825

2017 © www.jura.lt