Kaip Covid-19 paveikė „Lietuvos geležinkelius“? Bendrovė pristato sudėtingiausio periodo veiklos apžvalgą

558 article AL IJB MBNuotrukose Adamas Ilkevičius, Irena Jankutė-Balkūnė, Mantas Bartuška.

„Lietuvos geležinkeliai“ (LTG) pristato Covid-19 pandemijos poveikio apžvalgą, kurioje analizuojama kokią įtaką pasaulinė pandemija turėjo didžiausios Baltijos šalyse geležinkelių grupės veiklai, taip pat, kokių veiksmų buvo imtasi siekiant apsaugoti grupės darbuotojus bei klientus ir mažinant neigiamą įtaką grupės ekonominiams rodikliams.

Pristatomoje ataskaitoje apžvelgiamas šių metų kovo-birželio periodas, kurio metu žmonės gyveno didžiausioje nežinioje, buvo smarkiai apribotas jų judėjimas, o Lietuvos verslai susidūrė su trūkinėjančių tiekimo grandinių iššūkiais.

„LTG grupės veiklą pandemijos laikotarpiu apibūdinčiau kaip svarbų egzaminą, patikrinusį kaip greitai galime priimti ir įgyvendinti reikalingus sprendimus. Šias pamokas kruopščiai dokumentavome ir nusprendėme būti atvirais – savo patirtimi pasidalinti su visais“, – sako LTG generalinis direktorius Mantas Bartuška.

Prioritetas – darbuotojai

Tuo tarpu bendrovės strategijos ir verslo plėtros direktorius Adamas Ilkevičius pasakoja, kad pirmos svarbos klausimu krizės akivaizdoje tapo apsaugoti bendrovės darbuotojus, dirbančius tiek grupės administraciniuose padaliniuose, tiek „fronto linijoje“ aptarnaujant klientus.

„Visų pirma reikia pabrėžti, jog šiuo sudėtingu laikotarpiu traukiniai nesustojo – būtiniausi reisai buvo išlaikyti, tad juose ir toliau dirbo LTG žmonės – traukinio konduktoriai, mašinistai, o taip pat ir kitų svarbių funkcijų žmonės – eismo valdymo centre, stotyse, traukinių depuose ir t.t. Skubėjome jais pasirūpinti, užtikrindami saugią aplinką dirbti. Pandemijos periodu įsigijome daugiau nei 40 tūkst. respiratorių, 250 tūkst. vienkartinių pirštinių ir kitų apsaugos priemonių“, – sako A. Ilkevičius.

Pasak LTG grupės strategijos ir plėtros vadovo, korporatyvinių funkcijų darbuotojams operatyviai buvo sudarytos sąlygos dirbti saugioje aplinkoje namuose, tad jau kovą didžioji jų dalis – daugiau nei 1500 darbuotojų – savo darbo dieną praleido bendradarbiaudami nuotoliniu būdu. Tam pasitarnavo dar praėjusiais metais LTG grupėje įdiegtos „Microsoft Office 365“ paketo bendradarbiavimo programos, taip pat – pasirašyta lanksti nešiojamųjų kompiuterių nuomos sutartis su „Telia“.

LTG Personalo direktorė Irena Jankutė-Balkūnė priduria, jog grupės vadovų komanda dėjo visas pastangas, kad šiuo neužtikrintu laikotarpiu bent jau darbo aplinkoje žmonės jaustųsi saugūs ir užtikrinti.

„Dar iki oficialios karantino pradžios buvome įsipareigoję ir balandį su visais grupės darbuotojais pasidalinome 7 mln. eurų vertės paskatinimo fondu už praėjusių metų rezultatus, taip pat, peržiūrėjome ir padidinome grupės darbuotojų atlyginimus, ypač gamybos funkcijas atliekantiems žmonėms“, – sako LTG grupės personalo vadovė.

Iššūkiai keleiviams

Didžiausią pandemijos įtaką LTG grupėje patyrė keleivių vežimo veiklą vykdanti bendrovė „LTG Link“. Vietinio susisiekimo traukiniuose dramatiškai sumažėjo keliaujančių – kovą jų buvo dvigubai, o balandį net penkis kartus mažiau. Tačiau būtiniausi reisai buvo išlaikyti, taip pat, „LTG Link“ komanda operatyviai suorganizavo du specialiuosius traukinius, saugiai pargabenusius užsienyje įstrigusius žmones.

Ženkliai sumažėjus traukinių reisams, bendrovėje išvengta didelių prastovų, o darbuotojai buvo skatinami investuoti laiką mokymams, tarkime, įgyti ne tik keleivinio, bet ir krovininio „Siemens“ lokomotyvo pilotavimo licenciją.

„LTG Link“ komanda aktyviai rūpinosi keleivių saugumu – traukiniai buvo reguliariai dezinfekuojami, sumontuoti dezinfekcinio skysčio dozatoriai, buvo naudojama šachmatinio susėdimo schema, įvestas reikalavimas traukiniuose dėvėti kaukes. Papildomų saugos priemonių buvo imtasi ir geležinkelio stotyse.

Pagalba tiekimo grandinėms

Tuo tarpu „LTG Cargo“, nors ir fiksavo kiek sumenkusias krovinių gabenimo apimtis, karantino pabaigoje džiaugėsi pasitvirtinusiomis optimistiškesnėmis prognozėmis. Pakankamai diversifikuotas klientų krepšelis bei ilgalaikiai susitarimai leido pasiekti rezultatą, kuris net kiek padidino bendrovės lyderystę regione.

O ir turimais susitarimais „LTG Cargo“ apsiriboti neketino, tad net ir karantino metu aktyviai ieškojo naujų sprendimų šalies verslų tiekimo grandinėms atstatyti. Visų pirma, vos per septynias dienas buvo atgabenti svarbūs asmeninių apsaugos priemonių kroviniai iš Kinijos, kurie sudėtingu laikotarpiu leido užtikrinti medikų, LTG grupės ir kitų verslų darbuotojų saugumą.

Taip pat, pirmą kartą istorijoje buvo surengtas bandomasis puspriekabių vežimas iš Vokietijos, drauge su partneriais Vokietijos ir Lenkijos krovinių vežimo bendrovėmis „DB Cargo“ ir „PKP Cargo“. Toks krovinių gabenimas yra ekologiškesnis, ekonomiškesnis, tai pat, sumažina automobilių kelių apkrovimą.

Infrastruktūros projektai judėjo į priekį

Šalies geležinkelių tinklą valdanti LTG grupės dukterinė bendrovė „LTG Infra“ karantino metu fiksavo mažesnį Lietuvos geležinkelių tinklo apkrovimą dėl sumažėjusio keleivinių ir krovininių traukinių srauto. Šis iššūkis buvo paverstas galimybe – vykdyta aktyvi tinklo remonto ir modernizavimo programa. Taip pat, nė dienai nesustabdyti strategiškai svarbūs projektai.

Vienas jų – antrųjų kelių statyba pagrindinėje geležinkelių magistralėje Vilnius-Klaipėda. Dvejuose ruožo vietose statomi 10 ir 13 km ilgio antrieji keliai leis padidinti ruožo pralaidumą bei traukinių greitį juose. Tai suteiks didesnių galimybių gabenant krovinius, taip pat, padidins keleivinių traukinių greitį.

Pamokos ateičiai

LTG grupės ekstremaliosios situacijos centras bei grupės bendrovių komandos pandemijos iššūkiams ruoštis nenustojo ir pasibaigus oficialiam karantinui. Grupėje suformuotas asmeninių apsaugos priemonių rezervas, numatyti veiklos tęstinumo planai, pasiruošta net ir juodžiausiems scenarijams.

„Sudėtingas periodas suteikė mums reikšmingų pamokų, bet nesumažino mūsų entuziazmo. Tokiose situacijose kaip tik svarbu pasinaudoti galimybėmis ir pademonstruoti tikrąją lyderystę. Džiaugiuosi, kad „LTG Cargo“ komanda žengia į Lenkijos krovinių gabenimo rinką, „LTG Link“ pradeda naujų, patogesnių ir ekologiškesnių traukinių paiešką, o „LTG Infra“ aktyviai kuria patogiausią geležinkelių tinklą regione. Tad, ruošdamiesi blogiausiems antrosios Covid-19 bangos scenarijams, neprarandame optimizmo ir keliame sau aukščiausius tikslus“, – sako LTG grupės Strategijos ir plėtros direktorius Adamas Ilkevičius.

Parsisiųsti LTG pandemijos poveikio apžvalgą galite čia: http://www.litrail.lt

Šaltinis litrail.lt

 

Žurnalas JŪRA leidžiamas nuo 1935 m.

Tarptautinis verslo žurnalas JŪRA MOPE SEA leidžiamas nuo 1999 m.

Pirmasis Eurazijoje leidžiamas keturiomis kalbomis: anglų, kinų, rusų, lietuvių


Adresas:

Tarptautinis verslo žurnalas „JŪRA MOPE SEA“
Minijos g. 93
, LT-93234 Klaipėda, Lietuva
Tel./faks. +370 46 365602
El.paštas: news@jura.lt
www.jura.lt

 


Leidėjas:

UAB Jūrų informacijos centras


Žurnalas „JŪRA“ leidžiamas nuo 1935 m.
Tarptautinis verslo žurnalas „JŪRA MOPE SEA“ leidžiamas nuo 1999 m.

ISSN 1392-7825

2017 © www.jura.lt